Bagi tahu semua orang tak suka solat. Netizen mengucap panjang tengok live usahawan ini.

Kini kecoh di media sosial apabila satu video usahawan komestik tular mengatakan nahwa dirinya tidak suka solat.

Pengguna lama Twitter @OmgItsSaraa_ memuat naik video tersebut wanita itu sedang melakukan sesi siaran langsung di lama Facebook, namun tidak pasti dimana lokasi dan masa dirakam.

Wanita tersebut terlihat bersembang bahasa Kelantan sambil makan malam bersama berberapa kawannya dan sambil menjawab pertanyaan seorang penngguna di laman Facebook.

Sesetengah orang yang pengguna Twitter sukar memahami bahasa Kelantan itu tetapi ada individu yang yang faham dan terjemahkan apa yang wanita itu sampaikan.

“Nak buat, suka hatilah.”

“Jangan nak suruh aku sembahyang lah, aku memang tak suka.”

Muat naik di Twitter itu dilihat lebih 2,600 kali, dan 2,506 yang tidak suka dengan berbagai komen dan ada yang sampai “mengucap panjang” selepas mendengar percakapan mendedahkan percakapan usahawan tersebut.

“Jangan nak bangga, simpan sendiri je!”

“Berani mati betul lah.”

Seorang lagi individu @zesha_ beri komen apabila mendakwa wanita tersebut hanya lah sekadar beri sindiran kepada “makcik bawang” yang selalu mengecam dan selalu berkata  bukan-bukan.

Ada makcik bawang yang kutuk (usahawan) yang tak solat..

Tapi kalau kena kutuk iye pun, jangan lah sampai mendedahkan konon tak suka tunaikan tuntutan agama. Kan dah salah faham dengan semua orang.

Sumber: Twitter @OmgItsSaraa_

 

Jom tonton video dari Youtube Onviral 

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2022 Onviral - Theme by WPEnjoy · Powered by WordPress