BKC Fasa 2 : Semakan Status Dan Bayaran November

Untuk pengetahuan anda, BKC Fasa 2 untuk Semakan Status dan pembayaran November dijangka akan dilakukan pada november 2021 ini dimana tarikh rasmi akan diumumkan oleh Kementerian Kewangan.

Pembayaran bagi fasa 2 hanyalah bagi kategori miskin tegar sahaja. Sebarang perubahan adalah mengikut apa yang akan diumumkan secara muktamad oleh pihak Kementerian Kewangan ataupun pihak HASIL.

Langkah Membuat Semakan Status Pembayaran BKC Fasa 2

BKC FASA 2
Sila lakukan semakan status pembayaran BKC dengan melayari laman web HASIL BKC KLIK DISINI

Baca Juga : Bantuan RM200 Sebulan Dari JKM Untuk B40 2021

Tarikh Pembayaran BKC Fasa 2

Tarikh pembayaran BKC fasa 2 adalah pada November 2021.

Jumlah Bayaran Yang Diterima Untuk BKC Fasa 2

Jumlah pembayaran bagi fasa 2 bagi semua kategori adalah seperti berikut:

 

Langkah Melakukan Semakan Status BKC

Sila semak status BKC anda terlebih dahulu sebelum anda melakukan kemaskini akaun. Ini adalah bagi memastikan maklumat akaun anda adalah lengkap atau perlu dikemaskini kerana Gagal Kredit atau Tiada Maklumat Akaun. Anda boleh rujuk langkah di bawah untuk membuat semakan status BKC anda:

    1. Sila buka laman web BKC di pautan ini KLIK DISINI
    2. Sila log masuk denagn menggunakan ID anda dan kata laluan yang didaftarkan.
    3. Sila rujuk bahagian menu semakan untuk melihat status pembayaran.

Soalan Lazim

1.Apakah kriteria semakan kelayakan BKC?
Jawapan: Kriteria semakan kelayakan BKC adalah seperti di bawah:

2.Berapakah bayaran BKC yang akan diterima?
Jawapan: Bayaran BKC yang akan diterima adalah seperti di bawah:

3.Bilakah tarikh pembayaran BKC akan dibuat?
Jawapan: Pembayaran BKC akan dibuat seperti di bawah:

BKC FASA 2

4.Pasangan saya adalah penerima BPR 2021 tetapi telah meninggal dunia. Adakah permohonan pasangan saya masih layak untuk menerima BKC?
Jawapan: Sekiranya penerima BPR 2021 telah meninggal dunia, pembayaran BKCakan dibuat kepada pasangan yang dilaporkan pada Permohonan BPR 2021. Pembayaran adalah secara pengkreditan ke akaun pasangan yang telah dilaporkan atau secara tunai di BSN jika tidak melaporkan maklumat akaun bank.

 

Maklumat Lanjut

Untuk mendapatkan Soalan lazim penuh berserta jawapan, KLIK DISINI

Talian HASIL : 1800 88 2747

Emel : bpr@treasury.gov.my

 

Baca Juga : Bantuan Telefon & Internet Untuk Rakyat Malaysia

Related Posts

© 2023 Onviral - Theme by WPEnjoy · Powered by WordPress