Ramai Yang Suka Selit Barang Dekat Casing Phone Namun Ada Kesan Kepada Phone Korang Tak tahu!

Kalau keluar mesti malas nak bawa bag besar-besar, itu pun casing phone lah yang akan jadi mangsa. Mesti ramai yang suka selit macam-macam dekat casing.

Tak kesah lah IC, kad bank, duit dan sebagainya, selagi boleh disumbat belakang casing phone tu selagi tu di selit nya.

Tapi ramai tak tahu ada kesan disebalik tabiat ini dan pelbagai masalah di kemudian hari. Bukan bateri phone sahaja yang rosak malah kad yang di selit belakang casing pun boleh jadi masalah.

Video yang telah dikongsikan oleh seorang pegguna TikTok ini memberi informasi bermanfaat tetang apa dan mengapa sesetengah benda tidak boleh diletakkan pada belakang casing

@bossadrian_derisogadget

Info manfaat untuk semua #tiktokmalaysia #fyp #foryoupage #learnontiktok #jombelajar #tiktokguru #didyouknow #gadgetlover #gadgetstouse #casing

♬ YE OKKKK. – ChronicalZ

Patut la bateri cepat ‘drain’, IC tak boleh baca

Rata netizen mengaku menghadapi masalah seperti di dalam video. Ramai tak tahu yang tabiat letak barang belakang casing ni rupanya mendatangkan banyak masalah termasuk kerosakan pada cip kad pengenalan.

Jom tonton video dari Youtube Onviral 

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2022 Onviral - Theme by WPEnjoy · Powered by WordPress