“Mama Tak Suke Adik Ke!” Jerit Anaknya. Itulah Kau Dik, Orang Cakap Jangan Kau Buat Jugak.

Merajuk merupakan sesuatu yang biasa dilakukan oleh anak-anak. Pernahkah anda mengalaminya? Adakalanya agak pening memikirkan mengapa anak merajuk. Begitu juga samada kita tertanya-tanya samada nak kita merajuk atau tidak. Dan tambah memening kepala apabila memikirkan bagaimana cara nak menangani atau memujuk anak-anak yang merajuk ni.

Budak-budak zaman sekarang tidak sama dengan zaman dulu. Begitu juga dengan cara ibu bapa mengajar anak-anak pada zaman dulu tidak sama dengan sekarang. Jadi pemirkiran budak-budak zaman sekarang sudah semestinya tidak sama. Mung budak-budak zaman sekarang lebih berani meluahkan.

Satu perkongsian tik tok oleh seorang ibu telah mencuit hati netizen. Video yang dirakam dan dikongsikan oleh pengguna tik tok bernama Aiman Omar @iamaimanomar ini menunjukkan si anak sedang meluahkan perasaan terkilan terhadap ibunya dan si ibu pula sedang membalas sahaja apa yang diberitahu si anak.

Budak tersebut tu betul-betul meluahkan perasaan mungkin dengan harapan agar si ibu datang untuk memeluk, cium dan memberitahu yang “mama sayang adik”. Biasalah tu kan budak-budak lelaki memang nakal kalau kena denda oleh ibu mestilah merajuk sekejap.

@iamaimanomar

Sampai hati mama, faham tak? #fyp #tiktokmalaysia #tiktokindonesia

♬ original sound – Aiman Omar – Aiman Omar

Sampai hati mama” dan “Faham tak mama?” ayat yang mungkin menjadi point utama membuatkan video ini mencuri perhatian para netizen yang menonton.
Yang menariknya juga, si ibu melayankan sahaja luahan budak tersebut dengan cara yang lembut tetapi tegas dan penuh kesabaran serta kasih sayang bunyinya.  Budak tersebut pula mengaku kesalahan yang dilakukan memang dari kesalahannya sendiri, sekurang-sekurangnya dia tahu silap dia.
Video yang berdurasi selama 1 minit tersebut mendapat lebih 32 ribu tanda suka di Sosial media tiktok dan lebih 2.9k di Facebook.
Di Bawah adalah antara komen yang ditinggalkan oleh para netizen :
“Orang dulu cara lain, Skrang kita kena ubah” komen seorang netizen
“Bagus dik jangan pendam macam abag, nanti besar tekanan”
“Kelakarlah perbincangan ni “sampai hati mama”
“Mula-mula lawak, taspi samapai part ‘sampai hati mama’ Alamak teriak aku”
“Mula-mula dah rasa kelakar, lagi-lagi part “sampai hati mama”

Jom tonton video dari Youtube Onviral 

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2022 Onviral - Theme by WPEnjoy · Powered by WordPress